Lideratge educatiu per canviar el món

237_Revista_JELM_UIC
Publicacions

Ja està disponible el nou número de l’International Journal of Educational Leadership and Management, l’editora de la qual és la Dra. Mireia Tintoré, membre de l’EDO-UIC.

En el darrer número de IJELM suggerim que, amb la finalitat d'obtenir bons resultats, el lideratge educatiu ha de ser al mateix temps d'instrucció, de transformació i distribució. Aquesta nova edició de IJELM s'expandeix alguns d'aquests conceptes, especialment les dues últimes, i també s'amplia el context en què es porta a terme el lideratge: des de la part superior a la mitjana i inferior de les organitzacions.

Dos dels articles d'aquesta nova edició de IJELM estan relacionats amb el lideratge distribuït i el desenvolupament de comunitats d'aprenentatge professional a les escoles. Un altre article aprofundeix en el món del lideratge transformacional que ofereix una nova perspectiva d'aquest tipus de lideratge, la perspectiva transformadora. En un sentit molt similar, l'últim article es desenvolupa la naturalesa transformadora de lideratge dialògic, un concepte que és alhora nou i antic i que possiblement anem a sentir parlar molt d'ara endavant.

Amb cada nou article, es fa més clar que el lideratge no és una posició, una persona no és un líder perquè ell o ella ha estat nomenat al cim d'una organització, sinó perquè ella (o ell) ha estat servint a les necessitats d'altres. El lideratge és una cosa que els seguidors donen a algunes altres persones sobre una base del dia a dia i és una cosa que es pot trobar per tot arreu de l'organització i no només a la dreta a la part superior.

Tots els articles comparteixen l'extraordinari potencial de lideratge per canviar la vida de les persones (nens, pares, mestres, directors, degans) i, finalment, per transformar el món. Això pot ser el fil conductor que travessa tota aquesta nova edició de IJELM.

Per accedir a la revista completa: http://goo.gl/JSPiJp

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies