Obtenció de finançament del Ministeri per al projecte de recerca sobre IA i educació universitària.
El passat 23 de juliol es va resoldre provisionalment la convocatòria de projectes R + D + I del Ministeri de Ciència i Innovació en el marc del programa estatal de projectes orientats a la generació del coneixement.
El CRiEDO va obtenir una nova via de financement de 90.625,00 € (Ref. PID2023-149069OA-I00) per implementar el projecte EdU-InA: Polítiques i Pràctiques sobre la Intel·ligència Artificial Generativa en l’educació universitària. Hi participen 23 investigadors i investigadores de la Universitat de Vigo, Universitat de Granada, Universitat de León, Universitat Complutense de Madrid, Universitat Oberta de Catalunya i Universitat Autònoma de Barcelona. El projecte serà coordinat per la professora Cristina Mercader i el professor Aleix Barrera d’EDO UAB.
La investigació en educació encara no ha aprofundit, ni a Espanya ni internacionalment, en l’ús, definició de polítiques i meura de l’impacte de la IA en el context universitari.
El projecte EdU-InA es marca com a fites: (1) Ajudar al professorat a aprofitar al màxim la IA generativa per a la seva docència, adequant els plans d’estudi i les activitats d’avaluació a les necessitats reals del mercat laboral en el que s’utilitza la IA generativa i (2) ajudar als líders a adaptar les universitats i preparar als futurs professionals per a integrar la IA generativa, basant-se en la investigació i no en expectatives, pors o conceptes erronis.
Per fer-ho, EdU-InA persegueix dos objectius:
- Analitzar les pràctiques educatives de la Intel·ligència Artificial generativa en l’ensenyament universitari (alumnat, professorat i plans d’estudi).
- Analitzar les polítiques i opinions sobre la implementació de la Intel·ligència Artificial generativa en l’educació universitària.
L’estudi es realitzarà a les 6 universitats membres del projecte, que representen les diverses zones d’Espanya. El projecte recaptarà dades a través de qüestionaris (professorat i estudiants), entrevistes i grups de discussió (professorat, experts i líders universitaris) i anàlisi documental (estratègies, polítiques i plans d’estudi).
En definitiva, EdU-InA contribuirà a la transformació digital de les universitats i els seus resultats impactaran en la gestió universitària en el desplegament de polítiques i pràctiques efectives, equitatives i ètiques sobre IA generativa en l’educació superior.