Avaluació de la qualitat a l’educació superior

Nou estudi explora els obstacles a l’avaluació de la qualitat a l’educació superior a Yunnan, Xina.

L’article titulat “Obstacles al funcionament d’agències externes com a organismes d’Avaluació de la Qualitat a l’Educació Superior en Yunnan, Xina” ha estat escrit per Xiaoling Hu, David Rodríguez-Gómez i Diego Castro-Ceacero, ambdós membres del CRiEDO.

L’article explora els reptes als quals s’enfronten les agències externes com a organismes d’avaluació de la qualitat (AQ) de l’ensenyament superior a la província xinesa de Yunnan. Mitjançant un estudi de cas qualitatiu, els autors han identificat que aquestes agències funcionen principalment com a eines administratives afiliades al govern i s’enfronten a dèficits de confiança i autonomia. A més, manquen de legislació formal, estatut jurídic, autoritat i independència, i pateixen l’escassetat d’experts i mecanismes de rendició de comptes.

Aquest treball aporta proves empíriques valuoses per als responsables polítics sobre la reforma de l’AQ i amplia el coneixement sobre la governança de l’AQ. A més, ofereix una base per a abordar qüestions similars en altres contextos provincials.

L’estudi està disponible en línia aquí.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies