Atès que la participació del professorat en la recerca es busca cada cop més com una pràctica generalitzada, cal prestar més atenció a les trajectòries positives dels professors compromesos amb la recerca que ja existeixen. Aquest estudi qualitatiu basat en entrevistes explora quins són els factors que motiven i sostenen la participació del professorat en la recerca centrant-se en les narracions de 36 professors de Polònia i Espanya que es dediquen a investigar amb èxit més enllà dels seus requisits d’educació formal. L’estudi constata que la participació del professorat en la recerca comporta una interacció complexa entre: motivacions intrínseques i extrínseques, originades principalment dels desitjos personals i professionals dels propis docents; característiques i habilitats personals, especialment la necessitat i la voluntat interiors; i factors ambientals, tant dins com fora de les seves escoles. L’estudi ofereix lliçons concretes i recomanacions específiques sobre les quals les diverses parts interessades (és a dir, formadors de professors, investigadors, proveïdors de desenvolupament professional continu, directors i professors) poden ajudar els professors a esdevenir i continuar compromesos amb la recerca al llarg de la seva carrera professional.
Towards a model for success: Exploring the motivations and factors driving research-engaged teachers
Any de publicació: 2024
Autoria: Kowalczuk-Walędziak, M., Ion, G., & Lopez, S. L.
Editorial: International Journal of Educational Research