Aquest article analitza les percepcions que docents, directius i assistents de l’educació tenen sobre les dimensions que es consideren per conformar una Comunitat Professional d’Aprenentatge per tal d’identificar diferències entre diferents contextos educatius. La metodologia de recerca correspon a un estudi mixt concurrent amb estratègia d’estudi de casos múltiples en tres centres educatius xilens. En considerar els resultats obtinguts del qüestionari PLCA-R, juntament amb els grups de discussió, s’observa que les percepcions dels tres casos coincideixen a avaluar positivament aquelles dimensions vinculades al desenvolupament de la missió i els valors compartits, així com les relacions a l’interior de les comunitats i l’aprenentatge col·laboratiu. Tot i això, la pràctica personal compartida i les condicions i recursos per al desenvolupament de Comunitat Professional d’Aprenentatge, encara són un desafiament per a equips directius i sostenidors.
Estudio de las dimensiones de comunidades profesionales de aprendizaje en Chile
Any de publicació: 2024
Autoria: Peña Ruz, M. A., & Armengol Asparó, C.
Editorial: Revista Brasileira De Educação, 29