Sistema de evaluación institucional en enseñanza obligatoria en Iberoamérica

Any de publicació: 2016
Autoria: Joaquín Gairín Sallán, Anna Díaz-Vicario
Editorial: Santillana

Aquesta aportació es focalitza, en aquest context, en l’avaluació institucional externa (vinculada o no a l’autoavaluació interna) i, per tant, considera prioritàriament la manera com s’avaluen els centres educatius com a totalitat i no tant dels aspectes (avaluació de la direcció, dels professors, dels programes, etc., que també poden estar considerats. L’èmfasi també és conèixer l’organització i el desenvolupament del sistema d’avaluació. Recull la visió de 43 especialistes de tretze països iberoamericans sobre les maneres d’entendre i promoure l’avaluació institucional als seus centres educatius. Les seves aportacions, que s’han de contextualitzar en les particularitats educatives dels seus països (ja presentades en informes anteriors de la RedAGE), presenten els aspectes generals i normatius de l’avaluació, les formes com s’organitza, els efectes institucionals que tenen i algunes reflexions, reptes i propostes per a la millora. La seva orientació és clarament pràctica i es vincula a la trobada anual que la RedAGE realitza els dies 16 i 17 de maig de 2016 a la ciutat de Leiria (Portugal). Allà, els representants de les organitzacions membres van seleccionar la temàtica pel seu interès actual (amb una vinculació clara a la millora dels sistemes educatius i l’acreditació institucional), van consensuar l’estructura de les aportacions i van fer un intercanvi de possibles idees sobre la temàtica. Es cobreix així i com de vegades anteriors el propòsit fonamental de la RedAGE, com és el de fomentar l’intercanvi d’experiències, la promoció del coneixement sobre administració i gestió educativa i la reflexió sobre la pràctica de la gestió. La finalitat última continua sent la de millorar el funcionament dels centres educatius (i, a través d’ells, dels sistemes educatius), procurant que siguin de qualitat i un instrument per al canvi professional i social.

Comparteix a les xarxes: