L’estudi analitza actuacions directives, debats i diàlegs reflexius, adreçats a identificar accions quotidianes i redefinir compromisos i responsabilitats en entorns de canvi educatiu, de cara a crear organitzacions que aprenen (OA). El lideratge directiu és clau per millorar laprenentatge de lalumnat i la gestió del centre escolar. Però els directius han de redissenyar rols, tasques i habilitats per crear OA, un camí de canvi. Es plantegen vuit capítols, iniciant-se amb el debat per identificar què fan i pensen els directius del canvi en un Batxillerat Politècnic. El 2n tracta conceptes com organitzacions que aprenen, lideratge transformador, visió compartida i treball en equip. El capítol 3 aporta la reforma del politècnic i el rol del líder. El 4 veu la metodologia mixta. Un 5è incís mostra troballes, tals com que a més càrrec directiu, menor autocrítica i col·laboració; conflictes comunicatius i entropia. També la concentració de decisions en uns quants. Els resultats evidencien avenços en el camí de les organitzacions obertes a laprenentatge, a partir daprenentatges organitzatius.
Liderazgo directivo educacional: Una vía para la construcción de organizaciones abiertas al aprendizaje. El caso del bachillerato politécnico
Any de publicació: 2012
Autoria: Xochiquetzalli Mendoza Molina
Editorial: Editorial Académica Española