Tant els educadors com els seus estudiants participen en el procés d’avaluació; s’espera que totes les parts compleixin i superin les expectatives davant les condicions de competència. S’estan desenvolupant noves pràctiques per millorar la participació dels estudiants, especialment en la seva pròpia avaluació, ja sigui mitjançant la revisió entre iguals, l’avaluació reflexiva, la introducció de noves tecnologies o altres solucions noves. Tot i que s’han investigat àmpliament, pocs han mesurat l’efectivitat d’aquestes innovacions en termes de satisfacció, aprenentatge percebut o millores de rendiment.
Pràctiques innovadores per a l’avaluació i la mesura de l’educació superior uneix la bretxa entre el discurs polític, l’enfocament teòric i les pràctiques docents en termes d’avaluació a l’educació superior. Aquesta publicació aporta nous coneixements i presenta estratègies noves, aporta una nova percepció de la importància de l’avaluació i ofereix un conjunt de pràctiques innovadores i reeixides. Aquest llibre és ideal per a educadors, administradors, responsables polítics i estudiants d’educació