Colectivos vulnerables en la Universidad. Reflexión y propuestas para la intervención

ACCEDES_2014
Any de publicació: 2014
Autoria: Joaquín Gairín Sallán
Editorial: Wolters Kluwer
ISBN: 978-84-9987-163-9
URL: http://ddd.uab.cat/record/123656

L’accés i la permanència a la universitat no ofereix, ara com ara, les mateixes oportunitats a tots els ciutadans que estan en condicions de fer estudis superiors. Raons econòmiques, culturals, socials o de gènere castiguen d’una manera significativa determinats col·lectius, que veuen minvades les possibilitats de realització i de promoció personal i social. Aquesta aportació presenta reflexions sobre la inclusió de col·lectius vulnerables a la universitat, indicacions per planificar i guiar processos dirigits a la seva atenció i un conjunt destratègies dorientació i tutoria que faciliten la intervenció. Es tracta així de donar suport al desenvolupament d’una universitat la missió i els objectius dels quals s’orienten a promoure la inclusió de tots els seus estudiants. El Projecte ACCEDES, finançat per la Unió Europea, contribueix així a assolir el segon dels seus objectius específics previstos: “Contribuir al desenvolupament organitzacional de les institucions d’educació superior a l’aplicació de les accions de millora en l’accés, l’excel·lència acadèmica i la fase d’egrés”.

Comparteix a les xarxes: