Aquesta jornada programada per al dia 7 de juliol entre les 10.00 hores i les 13.00 hores proporcionarà un espai per a què tots els centres educatius que participen en el projecte Orienta4Yel presentin les seves actuacions i experiències sobre orientació i acció tutorial per a la inclusió educativa i social dels joves en situació de risc d’abandonament escolar prematur dutes a terme en el marc del projecte. Així mateix, servirà per a presentar els resultats generals del projecte per part dels coordinadors del projecte.
El programa d’aquesta jornada s’estructura a partir d’una presentació general del projecte, dues taules on s’exposaran les experiències dutes a terme per part dels centres educatius, i una presentació dels resultats provisionals del projecte aconseguits fins al moment. Els centres educatius que participen a les taules són:
Taula 1. Baix Llobregat:
- Institut Escola del Prat (El Prat de Llobregat)
- Institut Escola Pepa Colomer (El Prat de Llobregat)
- Institut Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts)
- Institut Joan Oró (Martorell)
- Institut Maria Aurèlia Capmany (Cornellà de Llobregat)
Taula 2. Barcelonès i Vallès Occidental:
- Institut Investigador Blanxart (Terrassa)
- Institut Jaume Cabré (Terrassa)
- Institut Manuel Vázquez Montalbán (Sant Adrià del Besós)
- Institut Terra Roja (Santa Coloma de Gramanet)
- Institut Torras i Bages (Hospitalet del Llobregat)
El projecte Orienta4YEL té com a objectiu desenvolupar, implementar i avaluar mètodes i pràctiques innovadors centrats en els mecanismes d’orientació de l’alumne i accions tutorials per fomentar l’educació inclusiva dels joves que abandonen prematurament o que estan en risc d’abandonar prematurament els seus estudis, ja sigui en contextos educatius formals com no formals. D’aquesta manera, aquest projecte treballa per desenvolupar un diagnòstic de causes i factors que permetin evitar l’abandonament prematur, per donar suport als actors educatius (docents, formadors, educadors, líders d’institucions educatives i altres professionals) en el tracte amb joves que abandonen prematurament, o en risc de fer-ho, establir xarxes d’aprenentatge sobre com abordar l’abandonament tot identificant aspectes de lideratge efectiu en les institucions educatives vàlids per a fomentar la inclusió educativa i social dels joves.
Consulta el programa complet aquí.