El proper 11 de juliol de 2022 tindrà lloc la quarta i última sessió formativa sobre Pràctiques Educatives Informades per l’Evidència en el marc del programa formatiu del projecte EIPSI amb els centres catalans participants. En aquesta ocasió, i a diferència de les altres tres passades sessions formatives, la formació es realitzarà de forma presencial a la Facultat d’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La sessió formativa començarà amb la conferència “Innovació educativa i recerca: Pràctiques basades en l’evidència’, a càrrec de Daniel Pattier, professor ajudant de la Universidad Complutense de Madrid. Tot seguit, es realitzaran dos tallers amb l’objectiu de promoure la participació i el diàleg del professorat assistent :
- ‘De l’evidència experta a la triangulació multisectorial: La construcció de realitats complexes en l’era de FakeNews’, a càrrec de Neus Lorenzo i Francesca Burriel.
- ‘De la recerca a la pràctica’, a càrrec de l’equip CRiEDO-UAB.
L’última part de la sessió anirà destinada a la presentació de les activitats previstes per al curs 2022/2023
El projecte “EIPSI – Pràctica informada en l’evidència per a la inclusió escolar” té com a objectiu dissenyar, crear prototips i provar solucions innovadores per a professors i parts interessades (com a consellers educatius, inspectors, administradors públics, delegats) per millorar l’equitat i inclusió dels estudiants mitjançant l’ús de Pràctiques basades en evidència.
Abordar la inclusió escolar requereix un enfocament holístic i interdisciplinari, i el nostre consorci està format per professionals de diferents àrees de coneixement i experiència: investigació, docència, formulació de polítiques, formació docent, coaching, desenvolupament escolar, inspecció escolar, assessorament psicopedagògic i educatiu de cinc països diferents i tres tipus d’institucions: educació superior, administració pública i associació professional.
Per abordar aquestes prioritats, el projecte proposa un enfocament holístic, que inclou un pla d’intervenció de 360º que aborda tres pilars: (1) el desenvolupament de capacitats dels docents; 2) desenvolupament escolar; 3) xarxes amb les parts interessades i sensibilització.
Visita la pàgina web oficial del projecte.