El Congrés Internacional “Universitat i Col·lectius Vulnerables” se realitza com a cloenda de les activitats del projecte ACCEDES “L’accés i èxit acadèmic de col·lectius vulnerables en entorns de risc a Llatinoamérica”.
La intenció d’aquest esdeveniment acadèmic és reunir al major nombre d’autoritats, professors, investigadors i estudiants de postgrau interessats en la inclusió educativa d’aquells grups que històricament han resultat desfavorits a l’hora d’obtenir un títol universitari.
Diverses són les poblacions, així com les pràctiques que les institucions han realitzat per a abatre la discriminació i segregació; des d’aquest fòrum, es pretén compartir reflexions, experiències reeixides i estratègies que brindin l’oportunitat d’incorporar noves pràctiques i plans de millora que promoguin una reforma en les polítiques institucionals, en els processos d’ensenyament aprenentatge però, sobretot, en una millora de la qualitat educativa universitària contribuint a l’èxit, la integració i equitat a partir de sistemes més flexibles i adaptables, capaços de tenir en compte les diferents necessitats dels grups que la conformen.
Els objectius concrets del Congrés són:
- Conscienciar sobre les dificultats que suposa la universalització de l’educació superior per a les persones i grups vulnerables.
- Discutir les estratègies, accions, programes i polítiques que afavoreixin l’èxit acadèmic dels col · lectius vulnerables en les institucions d’educació superior.
- Consolidar línies de treball i compromisos en les IES per millorar la situació de les persones i col · lectius vulnerables.
- Difondre i contrastar els èxits aconseguits pel Projecte ACCEDES.
Així mateix, les línies temàtiques a tractar són:
- Educació superior, vulnerabilitat i educació inclusiva.
- Accés, progrés i sortida de col · lectius vulnerables a la universitat.
- Bones pràctiques i experiències reeixides amb persones i col · lectius vulnerables.
- Accions, programes, estratègies, plans i polítiques per atendre col · lectius vulnerables.
Més informació aquí.