FUESE – Fortalecimiento de la Extensión en el Ecosistema Social de las universidades en Centro América

Entitat finançadora: European Commission (Erasmus+)
Data d'inici: 01/01/2024
Data de finalització: 31/12/2026
Finançament global: 794.340
Finançament UAB: 126.955.99
URL: https://sic.ues.edu.sv/proyecto-fuese/
Referència: 101128947

El projecte està conformat per 12 institucions centreamericanes i dues europees. El CRiEDO de la UAB participa com a soci principal i coordina el WP 2 (Col·laboració i Internacionalització) i l’equip de treball el conformen Aleix Barrera, Diego Castro (Cood. UAB), Joaquín Gairín i Cecilia Inés Suárez. El projecte FUESE consolida el lideratge de CRiEDO a la regió i les relacions amb la UDELAS com a coordinadora del projecte.

La finalitat del projecte és enfortir l’impacte de les institucions d’educació superior a l’ecosistema socioeconòmic mitjançant l’avaluació de l’impacte i la transformació de les polítiques i les pràctiques institucionals.

Amb una durada de tres anys (fins al desembre del 2026) i una dotació econòmica de 794.340,00€, la proposta va ser presentada a l’Erasmus-EDU-2023, del Capacity Building in the field of Higher Education. Aquest projecte pretén instal·lar noves capacitats a les institucions d’educació superior de Centreamèrica.

Partint del concepte de Cultura d’Equitat, com a marc que es pot concretar, entre d’altres, a través de les polítiques i pràctiques d’Extensió Universitària, i la missió dels quals s’orienta al desenvolupament de les Capacitats Socioeconòmiques en la promoció cultural, sociocomunitària, de l’ocupabilitat i l’emprenedoria dels Grups Destinataris Objectivament Vulnerables capitalitzant el coneixement, la transferència i la innovació del context universitari amb la col·laboració del sector privat, es pot enfortir l’Impacte Social de les institucions d’educació superior. Des d’aquesta perspectiva el projecte s’estructura en 5 principis fonamentals que en permeten la justificació i la fonamentació:

  1. La cultura d’equitat, com a referent axiològic i ontològic que permet fonamentar l’acció.
  2. L’Extensió Universitària considerada doblement com a part de l’estructura i la missió de les universitats i, també, com a eina que concreta l’acció universitària sobre el territori.
  3. La possibilitat d’instal·lar i desenvolupar capacitats socioeconòmiques a les persones, grups i comunitats com a contingut de les polítiques i pràctiques de fer de l’Extensió Universitària.
  4. Els grups destinataris objectivament vulnerables.
  5. L’impacte social de les actuacions desenvolupades per les institucions d’educació superior.
Personal associat al projecte:

Alba Maricela Jor Portillo (URGU), Aleix Barrera Corominas (UAB), Álvaro Martín Parada Gómez (UNA), Cecilia Inés Suárez Rivarola (UAB), Deysi Maribel Renderos De Molina (UES), Diego Castro Ceacero (UAB), Edward Odelyn Carranza Flores (UNAH), Evangelina Trejo Sosa (UNAH), Flor de Abril Estrada Orantes (USAC), Gabriela Margarita Díaz (UGB), Isidro Galileo Romero Castro (UES), Jaime Rubén Rojas Grillo (UNED), Javier Ureña Picado (UNED), Joana Bernal de González (FUNDAMERICAS), Joaquín Gairín Sallán (UAB), Jose Miguel Sermeño Chicas (UES), Juan Bosco Bernal (UDELAS), Katerine Johana Cárcamo Escolero (UGB), Lamed Mendoza (UDELAS), Lilly Cheng Lo (FUNDEPREDI), María Blas Cruz Jurado (UES), Merlin Ivania Padilla (UNAH), Miguel Antonio Flores Castro (UGB), Milvia Marilena Elías López (URGU), Mynor Cordon (URGU), Nahum Valladares (UPNFM), Nestor Adonay Hernandez Baires (UES), Nicolasa Terreros Barrios (Coord – UDELAS), Olda María Cano (UNACHI), Olga María Moscoso Portillo (USAC), Peter Kaune (ITB-UB), Salvador Manzanares (UGB), Saul Antonio Vega Baires (UES), Tanya García Fonseca (UNED), Vivian Harberts (ITB-UB) y Wendy López Dubon (USAC).

OD 04 – Quality educationOD 08 – Decent work and economic growthOD 10 – Reduced inequalities

Comparteix a les xarxes: