Avaluació del programa formatiu “Aprendre a aprendre”

Imagotipo CRIEDO
Entitat finançadora: Fundació Bancària “La Caixa” (EduCaixa)
Data d'inici: 01/11/2018
Data de finalització: 01/07/2020
Finançament global: 49.700,00

Aprendre a Aprendre és una de les vuit competències clau per l’aprenentatge permanent definides per la UE. Aquest exigeix, per part de l’alumnat, la capacitat d’organitzar i planificar el propi aprenentatge de forma autònoma, és la capacitat de gestionar el temps i la informació eficaçment. El desenvolupament d’aquesta competència requereix processos d’aprenentatge significatiu, així com també el treball d’altres competències clau complementàries (com la comunicativa, la matemàtica i la digital).

L’objectiu d’aquest projecte és avaluar el resultat del projecte “Aprendre a Aprendre”, desenvolupat per l’Escola Virolai i assessorar a altres centres educatius perquè implementin aquest projecte com a via per a la millora de les competències dels seus estudiants.

El procés d’implementació d’aquesta proposta a altres centres educatius (es proposa un total de 36 grups classe, de 8/9 escoles innovadores i el seu correlat de grups de control) es realitzarà d’acord amb les seves cinc fases de desenvolupament, considera una meta-avaluació del procés d’avaluació interna ja definit per la intervenció i emfatitza en l’avaluació del seu impacte. L’avaluació tindrà un caràcter mixt (quantitatiu-qualitatiu) i contemplarà dues fases: la primera serà avaluar el procés de la revisió dels TGI i la seva relació amb la competència d’aprendre a aprendre, la definició dels indicadors de progres, el disseny dels instruments per a la recollida d’evidència i l’elaboració de les rúbriques per l’autoregulació de l’aprenentatge (tots processos que el professorat ha de desenvolupar); la segona avaluarà la medició que es fa de la competència aprendre a aprendre de l’alumnat implicant a diferents agents (alumnat, professors-tutors i família) i aplicant varietat instrumental d’autoavaluació, coavaluació i heteroavaluació (vegin, activitats de checkpoint, revisió de rúbriques, qüestionaris, entrevistes) que indiquen la situació inicial, els àmbits de millora i el progrés de la competència aprendre a aprendre i la situació final.

Per a la realització del projecte també s’implementaran accions formatives pels equips de professors que hauran d’implementar la proposta, així la revisió dels treballs realitzats prèviament pels equips docents participants.

Personal associat al projecte:

Joaquín Gairín Sallan (UAB), Patricia Olmos Rueda (UAB), Anna Díaz (UAB), Isabel del Arco Bravo (UdL), Sandra Estrena (Escola Virolai), Coral Regí (Escola Virolai).

Comparteix a les xarxes: