Primera Reunió del Projecte “Polítiques i Pràctiques sobre la Intel·ligència Artificial Generativa en l’Educació Universitària”

El 12 de setembre es va celebrar la primera reunió del projecte “Polítiques i Pràctiques sobre la Intel·ligència Artificial Generativa en l’educació universitària” (EdU-InA), finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats en la convocatòria “R+D+i Generació de Coneixement”. Aquesta trobada inicial es va dur a terme de manera virtual i va comptar amb la participació de tots els membres del projecte.

Durant la reunió, els participants van tenir l’oportunitat de conèixer-se, revisar els objectius del projecte, assignar responsabilitats i iniciar les activitats planificades. El projecte, que es desenvoluparà entre 2025 i 2027, està coordinat per Cristina Mercader i Aleix Barrera-Corominas, professors del Centre de Recerca i Estudis per al Desenvolupament Organitzatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Des de la popularització de ChatGPT a finals de 2022, les aplicacions i usos de la intel·ligència artificial generativa han crescut exponencialment, plantejant un desafiament significatiu per a l’àmbit educatiu. El projecte EdU-InA té com a objectiu explorar com es pot integrar la intel·ligència artificial generativa en l’educació universitària, un tema que encara no ha estat investigat en profunditat a Espanya i que compta amb pocs estudis empírics a nivell internacional.

La contribució del projecte s’estableix en dos nivells:

  • Ajudar els professors a aprofitar al màxim la IA generativa per a la seva ensenyança, adequant els plans d’estudi i les activitats d’avaluació a les necessitats reals del mercat laboral.
  • Ajudar els líders universitaris a adaptar les institucions i preparar els futurs professionals per integrar eficaçment la IA generativa, basant-se en la recerca i no en expectatives, pors o conceptes erronis.

Per assolir aquests objectius, EdU-InA es concreta en dos objectius generals i set d’específics, que inclouen l’anàlisi de les pràctiques educatives i les polítiques sobre la implementació de la IA generativa en l’educació universitària. La metodologia del projecte combina dades quantitatives i qualitatives, recollides a través d’enquestes, entrevistes, grups de discussió i anàlisi documental en sis universitats espanyoles: Universitat Autònoma de Barcelona, Universidad Complutense de Madrid, Universidad de Granada, Universidad de Vigo, Universidad de León i Universitat Oberta de Catalunya.

En resum, EdU-InA contribuirà a la transformació digital de l’educació superior mitjançant el coneixement dels usos de la IA generativa i la comprensió de les opinions i polítiques sobre la seva integració de manera efectiva, ètica i equitativa.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies