Importància de la Pràctica Pedagògica en la Satisfacció Docent

Recentment, Diego Castro-Ceacero, membre del CRiEDO, juntament amb Inelia Villalobos, Katherine Acosta i Paola Contreras, han publicat un nou estudi titulat “Importance of Pedagogical Practice in Teaching Satisfaction” a la revista Education Sciences.

Aquest treball investiga com la motivació dels professors en les primeres etapes del seu desenvolupament professional influeix en la seva competència futura i la seva adaptabilitat a l’entorn laboral.

L’estudi es basa en una anàlisi quantitativa no experimental i correlacional-explanatòria, en la qual es van enquestar 758 participants, incloent-hi 328 professors en formació i 430 professors en servei, utilitzant el qüestionari FIT-Choice. Els resultats mostren que les motivacions intrínseques, com el desig de treballar amb nens i adolescents i les experiències prèvies d’ensenyament, tenen una forta correlació positiva amb la satisfacció en ambdós grups. Això subratlla la importància de fomentar i reforçar l’experiència pràctica en la formació inicial del professorat.

A més, l’estudi destaca les diferències en el valor atorgat a la seguretat laboral i la contribució social, reflectint l’evolució de la motivació des de la formació inicial fins a la pràctica professional. També aporta una visió valuosa sobre la importància de les pràctiques pedagògiques en la satisfacció docent i ofereix recomanacions per millorar la formació dels futurs professors.

Per a més detalls, podeu accedir a l’article complet aquí.

Comparteix a les xarxes:

Últimes notícies