Edwin José Triana-Teherán i Carme Armengol Asparó han publicat un article titulat “Identificación de las características docentes necesarias para la conformación de parejas codocentes eficaces”.
La docència compartida s’ha anat introduint progressivament a les aules, promovent metodologies més inclusives. Aquest article investiga les característiques que hauria de tenir el professorat codocent. Mitjançant una metodologia qualitativa de tipus exploratori, s’ha analitzat l’experiència de mestres i equips directius de dos centres de primària de la província de Barcelona, contrastant-la amb l’opinió de dues expertes en docència compartida. Els resultats presenten deu característiques docents clau per a la codocència. Les conclusions subratllen la importància de comptar amb un perfil de professorat adequat i establir parelles compatibles per garantir l’èxit de la docència compartida. Aquest estudi serveix com a guia per al professorat interessat en aquesta metodologia i per als equips directius que han de gestionar-la.
Aquest article és una contribució significativa per a la comunitat educativa, oferint orientacions valuoses per a la implementació efectiva de la docència compartida. No dubteu a compartir aquesta notícia a les vostres xarxes socials utilitzant els hashtags proposats per arribar a més persones interessades en aquest tema.
Pots llegir l’article complet aquí.