Èxit de convocatòria
El Congrés Internacional "Universitat i Col·lectius Vulnerables" reuneix més de 350 experts a Veracruz (Mèxic).
Els dies 29 i 30 d'octubre l'Equip de Desenvolupament Organitzacional (http://edo.uab.es) de la Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb la Universitat de Veracruz i la Universitat Juárez Autònoma de Tabasco, ha organitzat el Congrés Internacional "Universitat i col·lectius vulnerables" com a punt final al projecte ACCEDES "L’accés i èxit acadèmic de col·lectius vulnerables en entorns de risc a Iberoamèrica", finançat en el marc de la convocatòria ALFA III de la Comissió Europea.
La intenció d'aquest esdeveniment acadèmic ha estat reunir al major nombre d'autoritats, professors i investigadors interessats en la inclusió educativa d'aquells grups que històricament han resultat desfavorits a l'hora d'obtenir un títol universitari. La convocatòria ha estat un èxit, rebent més de 120 representacions institucionals provinents dels següents països: Argentina, Bolívia, Brasil, Canadà, Xile, Colòmbia, Costa Rica, Cuba, Rep. Dominicana, Equador, Espanya, França, Guatemala, Itàlia, Mèxic, Nicaragua, Panamà, Paraguai, Perú, Portugal, Uruguai i Veneçuela.
Els objectius del Congrés han estat:
- Conscienciar sobre les dificultats que suposa la universalització de l'educació superior per a les persones i grups vulnerables.
- Discutir les estratègies, accions, programes i polítiques que afavoreixin l'èxit acadèmic dels col·lectius vulnerables en les institucions d'educació superior.
Consolidar línies de treball i compromisos en les IES per millorar la situació de les persones i col·lectius vulnerables.
- Difondre i contrastar els èxits aconseguits pel Projecte ACCEDES.
El projecte ACCEDES, desenvolupat entre els anys 2011 i 2014, pretén millorar l'accés, promoció i sortida acadèmic de col·lectius vulnerables en entorns de risc d'exclusió social a Llatinoamèrica. Per aconseguir aquesta finalitat ha perseguit tres objectius operatius:
1- Afavorir l'accés i permanència dels col·lectius vulnerables en institucions d'educació superior.
2- Contribuir al desenvolupament organitzacional de les institucions d'educació superior en l'aplicació de les accions de millora en l'accés, excel·lència acadèmica i fase de graduació.
3- Promoure xarxes de pràctica entre les diferents institucions d'educació superior dels països llatinoamericans.
Fruit del projecte s'han generat diversos materials, revisables a la web del projecte (http://edo.uab.cat/accedes) que són d'utilitat per a la implementació d'estratègies d'inclusió, permanència i sortida d'estudiants amb característiques vulnerables a les institucions d'educació superior.
Per a més informació sobre el Congrés: http://accelera.uab.cat/congressus/congresoaccedes/
Comparteix a les xarxes: