La co-coordinadora del projecte Edu-InA, Cristina Mercader, ha fet una aportació en el simposi “Experiències i Pràctiques d’Ús de la IA en la docència universitària”.
El passat 29 de gener, la IP1 del projecte, Cristina Mercader, ha presentat el projecte de recerca EdU-InA en el simposi “Experiències i Pràctiques d’Ús de la IA en la docència universitària” organitzat per la Facultat de Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona, que ha acollit prop de 80 docents i més d’una vintena d’experiències. Aquest simposi s’ha realitzat durant els dies 28 i 29 de gener i ha consistit a compartir una sèrie d’aportacions de diferents professors i professores de la UAB de les diverses branques de coneixement: Arts i Humanitats, Ciències Socials, Ciències, Ciències de la Salut i Enginyeries.
Al llarg de les intervencions dels diversos ponents, aquests han destacat la necessitat de disposar de recerques respecte a l’ús de la IA en la docència, la necessitat de repensar els plans d’estudi, els posicionaments polítics de les universitats i la inclusió dels estudiants en la formació i recerca. Així, la presentació EdU-InA ha estat l’última de les aportacions presentades, que ha servit de tancament del simposi i que ha permès enllaçar les aportacions de les experiències docents amb la present recerca.
L’aportació realitzada ha servit, d’una banda, per disseminar el projecte, per identificar possibles informants dels objectius qualitatius i per establir contactes per a futures col·laboracions. La presentació ha tingut una molt bona recepció entre els assistents al simposi i ha despertat interès entre els assistents i organitzadors, que han sol·licitat tant disposar dels instruments un cop validats, com convidant el projecte a participar en una propera edició aportant els resultats del projecte. Així, s’ha aconseguit establir les primeres connexions i llaços per al futur i s’ha posat la primera pedra en la difusió del projecte.
Consulta la presentació utilitzada en el simposi aquí.