La participación de los diferentes actores en la gestión educativa en Iberoamérica

Imagotipo CRIEDO

L’informe se centra en la importància de la participació activa dels diferents actors educatius a la gestió educativa per complir amb el mandat social de formar persones que puguin viure en societats democràtiques. A més, la participació és positiva perquè facilita la convivència de persones amb diferents perspectives i interessos, permet millors decisions, ajuda a compartir responsabilitats, afavoreix el control social de les organitzacions i pot ajudar a construir realitats noves i inclusives. ’informe considera tant els processos de participació formalitzats com els no formalitzats i espontanis, sempre que facilitin la implicació de les persones en el funcionament i la millora de les organitzacions. També es consideren els processos de participació interna i externa als centres educatius, així com les regulacions i experiències que es puguin donar a nivell del sistema educatiu.

Recopila el treball de 44 especialistes de 15 països iberoamericans que aporten els seus estudis i valoracions sobre la temàtica, considerada un tema rellevant i de permanent actualitat, als centres educatius d’aquesta regió. La finalitat última és traslladar a la societat, als responsables dels sistemes educatius i als centres educatius un informe detallat sobre les actuacions educatives existents i els resultats. La temàtica i estructura de l’informe va ser debatut i aprovat a la reunió anual celebrada a la ciutat d’Ibagué (Colòmbia), el 10 de juny del 2023, on també es van analitzar algunes de les problemàtiques i reptes que es vinculen a la temàtica escollida. La coordinació de l’elaboració de l’informe ha estat a càrrec de Joaquín Gairín i Marisol Galdames Calderón, tots dos membres d’EDO-UAB.

Comparteix a les xarxes: