Aquest llibre pretén motivar els professors europeus de Formació Professional i ajudar-los a comprometre’s activament en l’educació dels drets humans, a més d’atendre la seva tasca formativa en el camp tècnic.
Al capítol 1 s’ofereix una presentació del projecte del qual neix aquest llibre, i dóna idea de les visions i els èxits aconseguits durant el seu desenvolupament. Aquest capítol també conté algunes preguntes freqüents sobre els drets humans i n’analitza el desenvolupament i la importància en els nostres dies.
Al capítol 2 es realitza un acostament ètic de l’educació als centres de Formació Professional. També proporciona una perspectiva general sobre els fonaments d’una educació ètica als drets humans, i mostra alguns aspectes dels drets humans vinculats a la tecnologia de la formació professional.
Un dels apartats més innovadors del manual és el capítol 3, destinat al currículum ocult. Un nou concepte desenvolupat per proporcionar als professors una base dinformació i metodologia que serveixi per relacionar la tecnologia amb els drets humans en situacions daprenentatge apropiades.
El capítol 4 descriu els nous “ambaixadors dels drets humans” i el seu important rol com a multiplicadors i experts dels drets humans a les escoles europees de Formació Professional. Així mateix, introdueix propostes per als cursos de formació que sobre els ambaixadors dels drets humans es realitzen als països participants del projecte, tenint en compte els sistemes i cultures nacionals.
El llibre també conté exemples d’unitats didàctiques que mostren noves aproximacions sobre com identificar i com iniciar noves situacions d’aprenentatge a l’ensenyament tècnic (capítol 5).
El text, en definitiva, és una síntesi de les aportacions més significatives i contextuals del projecte original en anglès.