El projecte es planteja com una continuïtat de projecte d’innovació desenvolupats en el marc d’assignatures de la Facultat de Ciències de l’Educació en el àmbit de l’avaluació per l’aprenentatge sostenible i participatiu durant els cursos 2016/2017 i 2017/2018. Utilitzant un enfocament de docència basada en la recerca, el projecte pretén desenvolupar estratègies i recursos d’avaluació de les competències de l’alumnat que fomentin l’auto-regulació dels seus aprenentatge i el desenvolupament professional. L’autoregulació es concep com un dels aspectes més destacats vinculats al desenvolupament professional de l’alumnat, fomentant capacitats com l’autonomia, el pensament crític, el compromís amb l’aprenentatge, l’actitud activa i la motivació, totes elles competències relacionades amb l’aprenentatge al llarg de la vida. El projecte aborda una metodologia de treball col·laboratiu i interdisciplinari, implicant un equip docent de diferents àmbits de coneixement (sociologia, psicologia i educació) i s’aplicarà en els quatre graus de la Facultat de Ciències de l’Educació i en assignatures de tots els cursos. Això assegura un impacte directe del projecte sobre un numero de més de 600 alumnes.
El projecte, que s’implementarà al llarg de 2 anys, es basa en un disseny experimental, i es finalitza amb una avaluació d’impacte de les estratègies d’avaluació implementades sobre l’aprenentatge de l’alumnat. Això permetrà introduir millores en els sistemes d’avaluació i donarà pautes a estudiants, professorat i equip directiu de la facultat per consolidar una cultura d’avaluació més fiable, individualitzada i sostenible.