Aquesta investigació es va centrar en la detecció i l’anàlisi d’elements pràctics per al docent, en relació amb la selecció, la utilització i l’organització de materials didàctics interculturals, recomanables per a l’aula multicultural.
La construcció de la proposta va considerar diversos aspectes: d’una banda, les valoracions i les conclusions obtingudes com a resultat de la revisió d’una mostra seleccionada de materials didàctics de treball a l’aula (100 materials) i, d’altra banda, la seva aplicació a escenaris considerats representatius de la realitat multicultural. Aquests escenaris es van seleccionar considerant de manera combinada elements de lentorn immediat del centre educatiu (de naturalesa social i cultural), elements propis del mateix centre (per exemple, lexperiència pedagògica del professorat) o elements relatius al perfil o escolarització dels estudiants dorigen immigrant (possible existència de processos de concentració o segregació escolar). Tots aquests passos i argumentacions s’orienten des dels plantejaments de l’educació intercultural i s’acompanyen d’un apartat de propostes conformat per mesures per afavorir la utilització i l’organització dels materials.
Com a resultats principals, es defensa que els materials didàctics no són neutrals i que resulta necessari tant atendre el seu contingut com al sentit pedagògic que se’ls vulgui donar, ja que no resulta recomanable fer-ne un ús homogeneïtzat ni indiscriminat i si, tractar d’ajustar-los a les necessitats i especificitats del context on es fan servir.