Florencia Rodríguez és Llicenciada en Ciències de l’Educació per la Universidad de Morón i Màster de Recerca en Educació amb orientació a Currículum i Innovació Educativa per la Universitat Autònoma de Barcelona, universitat de la qual actualment és doctoranda.
Amb més d’onze anys de trajectòria acadèmica, és docent universitària i ha desenvolupat activitats vinculades a la investigació i l’extensió.
Va liderar càrrecs de gestió a la Universidad de la Cuenca del Plata, entre ells, com a directora general d’Educació Digital. El setembre de 2021 assumeix com a rectora i, des de llavors, ha treballat àrduament per al canvi i la millora del projecte educatiu UCP i l’enfortiment de la qualitat de l’educació universitària amb la intenció de consolidar un model universitari multimodal, inclusiu i intel·ligent amb un fort compromís institucional davant els Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030 i la promoció de la Cultura a la regió.
Títol de la tesi: Pràctiques efectives d’avaluació multimodal per a competències professionals de carreres de ciències socials a la Universitat.
Directora de la tesi: Georgeta Ion