Towards Social Justice in Highly Complex Schools in Catalonia, Spain

Imagotipo CRIEDO
Any: 2019

Aquest estudi va investigar la justícia social des del punt de vista dels directors de l’escola, dels professors i dels pares. Hem escollit dues escoles que estaven patint grans canvis demogràfics a causa de la immigració creixent a Catalunya, Espanya. Totes dues eren classificades com a "escoles de màxima complexitat" per les seves característiques socioeconòmiques. Les preguntes d'investigació es van centrar en com els directors, els professors i els pares donen sentit a la justícia social i quines accions duen a terme per assolir-la. Professors i principats van adoptar pràctiques que s’han descrit a la literatura de lideratge TRANSFORMACIONAL, com ara crear confiança i desafiar el procés; de tant en tant només van mostrar pràctiques transformadores com les descrites per Santamaria (2014) és el lideratge crític aplicat (ACL). Van ser motivats en veure les necessitats de famílies migrants i estudiants amb necessitats especials. Van considerar seriosament la cohesió social i van creure que tots els estudiants havien de rebre els mateixos Oportunitats que jo tractaven de manera justa. Si bé aquests principats volien orientar els professors a veure el seu treball de noves maneres i desenvolupar pràctiques per fer front a les necessitats d’una població estudiantil canviant, no van reflexionar sobre la connexió entre els problemes quotidians i el sistema social més gran. Aquesta perspectiva crítica és essencial per a l’ACL.

Comparteix a les xarxes: