Research-Based Learning in Initial Teacher Education in Catalonia.

La professió docent està experimentant canvis específics, alguns dels quals són imposats pel nou paradigma d'l'educació. Aquest nou context marca el canvi de la posició dels docents com "usuaris de el coneixement" cap a una posició més complexa de "creadors de coneixement". En aquesta nova cultura professional adaptada a una societat canviant, l'ensenyament com a professió s'entén com experimentant un procés continu de transformació i innovació, mentre els professionals en el camp educatiu semblen ser usuaris d'investigació i promotors de recerca poden pensar de fons sobre el seu propi professional necessitats i els nous temes que sorgeixen en el seu camp. Per tant, hi ha un canvi d'una posició passiva una activa, permetria als educadors prendre consciència de com de complex és el seu camp i entendre que no pot ser reconegut i gestionat des de fora dels contextos socials, culturals, històrics, filosòfics i psicològics que el configuren. Prenent en consideració Les característiques de la nova cultura professional, aquest article està enfocat sobre el desenvolupament d'habilitats de recerca com una de les habilitats bàsiques dels mestres. L'estudi s'emmarca a la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​on el Student Percepció Research Integration Questionnaire (SPRIQ) de Visser Wijnveen et al. (2015) es va aplicar per mesurar la percepció dels estudiants sobre la integració d'investigació en cursos universitaris (n = 113). A més, l'anàlisi dels documents sobre el programa d'estudis de cada curs de el programa BA en Educació Primària s'apliquen per revisar el component d'investigació de currículum de formació docent. Els resultats de les respostes dels estudiants que són més consumidors que productors d'investigació. destaquem el importància que els estudiants docents puguin consumir i produir investigacions per desenvolupar-se professionalment.

Comparteix a les xarxes: