La present investigació es va dur a terme a la Universitat de Tarapacá ubicada a la ciutat d’Arica, corresponent a la quinzena regió de Xile. Van participar professors de diferents plans de formació i directius que complien amb la condició contractual. Les dimensions que es van establir en l’estudi van correspondre a la disposició davant la innovació curricular, el canvi en la institució, estructura i funcionament, i el professor com a agent curricular de canvi. D’allí que el propòsit de la investigació va ser determinar les actituds del professorat davant la innovació curricular. Per això va ser necessari analitzar l’apreciació que tenien els professors sobre la seva disposició que manifestaven sobre el canvi per al procés d’innovació curricular, conèixer el grau de valoració que tenien els professors i directius amb relació a com s’està desenvolupant el procés i indagar sobre de les seves idees, coneixements i creences amb relació a la innovació curricular que s’està realitzant a la institució. L’estudi se sustenta en els referents teòrics sobre el canvi, els elements que configuren el procés d’innovació curricular en el context universitari, el professorat universitari i les teories de les actituds.
Metodològicament el treball de recerca s’aborda des d’un enfocament mixt, amb un tipus d’estudi descriptiu-transversal i disseny d’investigació de camp amb una mida de mostra conformada per 174 professors en la qual es va aplicar un qüestionari format per 20 preguntes tancades en escala de Lickert, que va ser validat per judici d’expert i es va determinar la seva fiabilitat mitjançant l’alfa de Crombach el valor va ser de 0,831. També es van desenvolupar entrevistes i grup focal a un total de 18 professors i directius. Per al processament de les dades es va utilitzar el paquet estadístic SPSS versió 22, per als estadístics descriptius i estructura factorial, i també el programari Atlas tu per les anàlisis qualitatives. Els resultats de la investigació proporcionen una sèrie de troballes que evidencien la presència d’actituds favorables sobre la disposició que posseeix el professorat davant la innovació curricular, no obstant aquesta condició no assegura totalment el canvi en els protagonistes es produeix en l’estudi les variables que emergeixen del context, proveïdes d’una sèrie de problemàtiques, necessitats, tensions i incerteses, i cal interpretar la naturalesa personal i professional del professorat a través del diàleg i reflexió sobre les situacions del context que influeixen profundament en la implementació del canvi.